Geen categorie

Jaarverslag Antonius Gemeenschap 2018

Jaarverslag 2018

De Antonius Gemeenschap ontstond in 2013 in de Groenmarktkerk, toen het nog de Antonius van Padua-parochie heette. In de keuken van Stem in de Stad gingen we koken voor eenzame en kwetsbare mensen. Zij betalen vijf euro voor een driegangenmenu met een kop koffie of thee ter afsluiting.  Niet veel later gingen we ook om de andere week voor eenzelfde doelgroep koken in Schalkwijk.

Doordat we samenwerken met verschillende organisaties, kerken en de gemeente maakte de Antonius Gemeenschap een snelle groei door en ontstonden er nieuwe activiteiten.  Sinds 2017 organiseren we drie keer per maand een high tea in verschillende verpleeg- en verzorgingshuizen. We verwachten daar in 2019 een vierde verzorgingshuis aan toe te kunnen voegen. In 2014 werden we ambassadeur van Pax Nederland, een organisatie die staat voor de vrede. In de vredesweek organiseren we diverse activiteiten die bijdragen aan vrede in de stad. De activiteiten van de Antonius Gemeenschap zijn ingedeeld in vier aandachtsgebieden: Antonius kookt, Armoede en perspectief, Vrede en gerechtigheid en Geloof en samenleving.

In 2018 vierden we ons vijfjarig bestaan met de mensen die zich actief inzetten voor de Antonius Gemeenschap. Dankzij hen zijn we een bloeiende en gezonde vrijwilligersorganisatie.

Lees hier het hele jaarverslag